تب۴۰درجه

پاداش انسانهای شجاع گردن آویزی به شکل مثلث است که برروی آن نوشته شده "خطرسقوط"

تب۴۰درجه

پاداش انسانهای شجاع گردن آویزی به شکل مثلث است که برروی آن نوشته شده "خطرسقوط"

اگر...نیستید حداقل آزاده بمیر!

آیت‌الله طاهری، امام جمعه پیشین اصفهان درگذشت

آیت‌الله جلال‌الدین طاهری، امام جمعه سابق اصفهان و از روحانیون منتقد دولت صبح روز یکشنبه، ۱۲ خرداد به دلیل بیماری ریوی در بیمارستان اصفهان و در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

او که از مبارزان دوران محمدرضا پهلوی بود، به عنوان اولین امام جمعه شهر اصفهان و از پیش از انقلاب اسلامی در این شهر نماز جمعه برگزار می‌کرد.

این روحانی برجسته، همچنین نماینده رهبر ایران در اصفهان و عضو مجلس خبرگان بود اما در سال ۸۱ با انتشار نامه‌ای سرگشاده در اعتراض به رفتار نظام حاکم از سمت در امامت نماز جمعه این شهر کناره‌گیری کرد. این استعفا با موافقت آیت‌الله خامنه‌ای روبه‌رو شد و رهبر جمهوری اسلامی شخص دیگری را به عنوان جایگزین او انتخاب کرد.

آیت‌الله طاهری در این نامه نوشته بود: آنان که بر شتر چموش قدرت سوارند و در میدان سیاست دو اسبه می‌تازند و از نردبان مقدسات و اعتقادات مردم بالا می‌روند و گرد‌آسیاب ریاست می‌چرخند و از پل دین می‌گذرند تا به دنیا برسند متأسفانه مؤید و مشوق عده‌ای چماق به دوش و فرقه‌ای کفن پوش که دندان تمساح خشونت را تند و تیز می‌کنند و می‌خواهند عجوزه تندخوی و عفریته زشت روی خشونت را به نکاح دین درآورند و امور مقدس را ملوث جلوه دهند.

این روحانی منتقد در بخش دیگری از نامه خود، افراطیون را «رجاله‌ها و فاشیست‌هایی» خوانده بود که «معجونی از جهل و جنونند و بندنافشان به مراکز ثقل قدرت متصل است و مطلق العنان و افسار گسیخته‌اند و نه ملوم معاقب قضا هستند و نه محکوم معاتب قانون. هم فقیه و هم فیلسوف و هم داروغه و هم حاکم و هم مفتی و هم قاضی هستند! فعال‌مایشاء و حاکم ما یرید! ذوب شدگانی که ماست را سیاه می‌بینند».

این نامه با واکنش شدید آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روبه‌رو شد و در پاسخ به آن نوشت که «ضدانقلاب که در زیر سایه آمریکا و اسرائیل با پول آنها زندگی و تغذیه می‌کند، بیشترین سوءاستفاده را از آن می‌کنند».

همچنین در تیر ماه ۸۸ و در پی اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری این سال، آیت‌الله طاهری گفت که هم‌صدا با اکثریت مردم رای باخته، این انتخابات را مخدوش و آن را باطل و تصدی مجدد رییس دولت را برای دور بعد نامشروع و غاصبانه می‌داند.

او که از روحانیون حامی اصلاح‌طلبان به شمار می‌رفت، افزوده بود که انتخابات ۲۲ خرداد که می‌توانست یک فرصت طلایی در مسیر عدالت باشد، با طرح مسائلی ازقبیل تهمت پراکنی به یاران امام و شبهه‌افکنی در سلامت دولت‌های گذشته، در معرض تاراج قرار گفت.

این روحانی با زیرسوال بردن اصل بی‌طرفی شورای نگهبان و نهادهای قضایی و اجرایی در برگزاری انتخابات، گفته بود که این امر یا به انفعال ملت از مشارکت در تعیین سرنوشت خود و یا به بی‌اعتمادی و مبارزه با اصل نظام منجر خواهد شد.

آیت‌الله جلال‌الدین طاهری، امام جمعه پیشین اصفهان در مهرماه همان سال در نامه‌ای به آیت‌الله حسینعلی منتظری، نوشته بود که برای حفظ نظام و رعایت حقوق و آزادی‌های فردی و اجتماعی باید مسئولان نظام را تحت فشار گذاشت.


روزنه

آیا روزی خواهد رسیدکه

روزنه ی امیدی به اندازه ی

پنجره ی سلول نلسون ماندلا

برای دیدن

نفس کشیدن

پر کشیدن

به روی ما گشوده شود؟!

میزگرد تاریخی

حکومت یک میزگرد است یا شاید هم مستطیل

یا شاید هم لوزی یا...

بگذریم شکل مهم نیست

شکل آدمها تغییر نکند!

همانهایی که روزی رییس میشوند

بعدش هم مدیر

بعد آنهم فتنه گر

در آخر هم منافق!

باز دست روزگار میچرخدوآدمهای دور همان میر می آیند شعار می دهند

تو دهن هرچه یاوه گو وایادی استکبار هست میزنند و میروند!!!

و اطراف میز جمعیتی به اندازه ی یک اسادیوم آزادی از برای آزادی

جان میدهند

جان میکنند

وتاریخ در این مرزو بوم تکراری نوشته میشود

با خطوط مختلف و با زبانهای متفاوت

ترکی

عربی

افغانی

وبازهم این دور تسلسل تاریخی برای من وما میچرخد

همچون همان حرکت دوار ابتدای سریال اوشین تاناکورا !!!


پ.ن:

راستی خبر دارید سایت دکتر علی شریعتی هم فیلتر شده !

آنکس که روزگاری با نامهایی چون

علی

حسین

فاطمه

پایه گذار چکومت جمهوری اسلامی بود!

عصریخبندان

 
درعصر یخبندان، بسیاری از جانوران یخ زدند و مردند.خارپشتها که سختی دوران را دریافته بودند، تصمیم گرفتند تا با نزدیکی به هم، خود را حفظ کنند.وقتی به هم نزدیک می شدند، گرم می شدند،ولی خارهایشان زخمیشان می کرد و عذابشان می داد.و وقتی از هم دور می شدند، از سرما یخ می زدند و می مردند.بناچار مجبور بودند انتخاب کنند:
یا خارهای دوستان را تحمل کنند
یا در تنهائی یخ بزنند و نسلشان نابود شودبهتر دانستند که جمع شوند و گرد هم بیایندآموختند با زخم های کوچک نزدیکان زندگی کنندچون گرمای وجودیشان ارجمندتر بوداینگونه بود که توانستند زنده بمانند.بهترین رابطه، آن نیست که اشخاص بی عیب و نقص گرد هم بیایندبلکه آن است که هرکس بیاموزد خوبی های دیگران را ببیند و با بدی هایش کناربیاید.