خرد

خرد بهترین موهبت الهی است.

فردوسی

اميد آرمند

از انسانهایی که دماغشان بزرگتر از دو چشمشان است دوری کنید. زیرا بزرگی دماغ اجازه نمیدهد آنها بیش از نوک آنرا ببینند.

امید آرمند

مگه چقدر فرق کرده ....

خوب یادم هست که حقوقم حدود یک میلیون بود و مجبور شدیم یک خرج اساسی در قسمت حمام و دستشویی منزل انجام دهیم که شامل لوله کشی و کاشی و روشویی و آیینه و خیلی چیزهای دیگر شد و دقیقا" 500 هزار تومان هزینه برداشت. یعنی حدود نصف درآمد. امسال دوباره در خانه جدید قرار است همان کار را انجام دهیم و با همان شرایط ... برآورد هزینه شد 3 میلیون تومان یعنی 6 برابر و جالب است بدانید درآمد به زور 2 برابر آن زمان شده. 

بطور کلی ظاهرا" ارزش ریال به مراتب کمتر از آن چیزی است که به نظر میرسد. یعنی انگار یه چیزای دیگه ای هم ضرب میشود. مثلا" من وقتی 800 هزار تومان پول در دست دارم احساسی دارم مشابه 80 هزار تومان سال 87 ... 

به بهانه روز کارگر

در اکثر کشورهای توسعه یافته جقوق یک کارگر مثلا اگر 2500 تا باشد 200 تا مالیات، 270 تا قسط خونه، 200 تا قسط ماشین، 250 تا آب و برق و ... و در نهایت تقریبا" هر نفر 500 تا مخارج خورد و خوراک و پوشاک دارند که تقریبا" دخل و خرج برای یک خانواده 3 نفره کاقیست. 

ادامه نوشته

دوران سربازی

همه ما از دوران سربازی خاطرات خوبی داریم و گاهی پیمودن دوران فارغ از مشکلات مادی .... شبهای نگهبانی و باز و بسته کردن اسلحه و میدان تیر و ... شاید بهترین چیزی که من فهمیدم این بود که حتی اگر لیسانس و فوق و دکتر هم باشید باید از صفر شروع میکردیم. این پیمودن دوران صفر تا سردوشی و بالاخره درجه داری دورانی بود که شاید آن زمان بیهوده به نظر میرسید ولی هارمونی زیبای زندگی را یادآور میشد.

اگرچه آن دوران خوب بود ولی مطمئنن هیچکس حاضر نیست در عمل دوباره همان دوران را تکرار کند (حداقل من اینطور هستم) و شاید یکی از دلایل آن این باشد که کمتر کسی حاضر است به دوران گذشته برگردد و افراد امید به آینده دارند. (از فیلم بیرون بییاییم فرض بر آن است که اگر به گذشته برگردیم همان شرایط حاکم است)

بر همین اساس اگر یک کارشناس که کم کم در حوضه خودش ماهر میشه رو بعد از 10 - 12 سال دوباره در همان حالت کارشناس 0 یا 0+ قرار دهیم اگرچه کار خود را خیلی خوب و در کمترین زمان و با بهترین کیفیت انجام میدهد ولی چون مزایای یک کارشناس 0 را میگیرد انگیزه خاصی برای نشان دادن خود چونان 10-12 سال قبل ندارد. (درس مدیریتی 0)

امنیت یک نیاز همگانی است

امروز یک بیلبرد بزرگ در همت شرق نرسیده به خروجی مدرس دیدم که نوشته بود :

"امنیت یک نیاز همگانی است و بدست آوردن آن نیاز به کمک همگان دارد"

ادامه نوشته

دبی

 دُبِی (به عربیدبیّ) (به انگلیسی: Dubaiیکی از شهرها و شیخ‌نشین‌های هفت‌گانهٔ امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب کشور ایران و در حاشیهٔ خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان واقع شده‌است. دبی بیشترین جمعیت را در میان هفت شیخ‌نشین کشور امارات دارد و بعد از شهر ابوظبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات است.

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%8C_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA

ادامه نوشته

ارزش هر کس به همت اوست


ادامه نوشته

شیر خشک

آقا-خانم

دیشب رفتیم شیر خشک بخریم گفتن 6200 ، شب قبل 5300 بود. مرغ قصه تکراری، خرما کیلو 7000 تازه تو مراکز توضیع دولتی در مصلی و ... 

اگه کشور داری اینطوریه که ما هم بلدیم که

آقای تاکسی دار که کرایت رو 100-200 گرون کردی ، خرجت گرون شده قبول دارم ولی مگه حقوق من از پارسال تا حالا چقدر اضافه شده؟

....

اتوبوس

امروز در یک اتوبوس جمله ای دیدم که خیلی خوشم آمد :

زجر کشیدن و ناراحتی در زندگی رنج نیست (نابرده رنج، گنج میسر نمیشود) بلکه اخطاری است برای تغییر روند زندگی.

وضعیت شتر مرغ مانند

یکی از دلایل گرانی به گفته کارشناسان اقتصادی در ایران افزایش حقوق و توان خرید کارمندان ابراز شده است. از همین روی یکی از دلایلی که سازمانهای تصمیصم گیرنده حقوق کارمندی اقدامی در جهت افزایش آن نمینماییند همین دلیل همه پسند و قانع کننده میباشد.

ادامه نوشته

من میگویم!

هر شخصی به هر میزان و اندازه از منابع خدادادی این مرز و بوم برای مصارف و منافع شخصی استفاده نماید بزرگترین مشکلات و بدبختیها را برای خود و نزدیکانش خریده به همان اندازه که برداشته.

یعنی اگر فکر کردی مثلا" یک میلیون تومان از منابع ایران برداشت کردی برای یک مسافرت خارجه (بدون سود برای این مرز و بوم و فقط جهت تفریح شخصی) مطمئن باش قبل از بازگشت به میهن همین مبلغ به روشی توسط خانواده در جایی دیگر خرج شده است.

همچنین

هر شخصی به هر میزان و اندازه به این مملکت خدمت کند به مراتب بیشتر از خدمتش دریافت خواهد نمود.

پس به خودمان و اعمالمان فکر کنیم و درصورت نیاز آنها را مورد بازنگری قرار دهیم.


کارفرما

اینبار دلم برای کارفرمایان میسوزد کارفرمایی که حداقل یکسال است کارخانه اش از سود که خبری نیست٬ هیچ٬ با هزار خود به آب و آتش زدن شاید توانسته باشد کارگاه خود را حفظ کند. حال از چند روز آینده باید هزینه آب و برق حداقل ۳۰٪ را نیز تجربه کند. اگرچه همگان میدانند این ۳۰٪ رسمی است و در مجموع تورم ۵۰٪ ی را خواهیم داشت.

یک نکته

وقتی همه چیز خراب است، هر کس باید یک کار خوب انجام بدهد هرچند کوچک باشد.

Stop killing people in Syria now

World ... Stop killing people in Syria now


I know there is no money gain in this matter for you but never forget they are Human Like you.

ای مردم

ای تاجران، ای دکان داران، ای مغازه داران، ای کسبه، ای اصناف به پروردگار بزرگ قسم من امروز همان حقوقی را گرفتم که حدود 1 سال پیش یعنی فروردین 90 دریافت کردم. آن زمانهای دوری که دلار 1030 تومان بود. شما تا به امروز چند بار در طی این 11 ماه و چند روز کالا و خدمات خود را افزایش قیمت داده اید؟

انصاف داشته باشید.

ادامه نوشته

خرج خوراک

اگر یک خانواده 3 نفری را در نظر بفرمایید.

اگر به ازای هر نفر 3 نوبت صبحانه، نهار و شام در نظر گرفته شود. اگر برای صبحانه نفری 1000 تومان برای نهار نفری 3000 تومان و برای شام نیز هر نفر 3000 تومان هزینه داشته باشند میشود ماهی 630.000 تومان.

به نظر من این را میگویند خط مرگ

مسکن و ماشین پیشکشتون ... هوای مجانی میدیم بهتون!

براستی چند درصد خانواده ها با همین 600.000 تومان و 700.000 تومان روزگار سپری مینمایند؟

دلار و طلا ارزونیتون ... کار در ازای نان. 

بچه های بی سرپرست

امروز سر چهار راه کـتـک بـدی از یـک دختـر بچـه ی هفـت سـالـه خـوردم !

ادامه نوشته

یک خاطره از خدمت سربازی

دوران خدمت با وجود همه سختیهایش برای همگان شیرین است و از آن خاطرات خوب و بد دارند.
ادامه نوشته

سفرنامه شمال 15/10/90


ادامه نوشته

جنگ

واژه ای مانند  سرطان که پشت آدم را میلرزاند.
ادامه نوشته

ایرانی

امروز صبح داشتم فکر میکردم اگر این شرایط اقتصادی در کشورهای دیگر بجز ایران اتفاق می افتاد چه عکس العملی در بر داشت؟!
ادامه نوشته

آدم‌هاي موفق 30 فرق دارند

آدم‌هاي موفق 30 فرق دارند  


ادامه نوشته

خوب شد به جونت نخورد !

آيا تا به حال شده جمله بالا رو شنيده باشيد؟ اصولا" زماني كه تصادفي پيش مياد و يا چيزي ميشكنه بقيه براي اهداف مختلف از جمله پوشاندن خرابكاري خرابكار محترم جمله معروف " سرت سلامت . جونت سلامت خوب شد به جونت نخورد " را تكرار ميكنن. ولي آيا تاحالا شده به اين فكر كنيم كه چند ساعت كار كرديم و جون كنديم و از وقت و زمان و جوونيمون رو گذاشتيم تا شد اين. كه با يك كوتاهي و بي دقتي از بين بره يا خراب بشه ... در اصل يجورايي به جونمون خورده و خودمون خبر نداريم.

چند نفر از ما حاضريم اتفاق يا ضرري كه بهمون خورده رو با يك مريضي يا مشابه آن عوض كنيم؟ مثلا" فرض كنيد لباسي داريد و خيلي هم دوستش داريد ... به يه ميخ چيزي گير ميكنه و يتيكش خراب ميشه آيا حاضريد اون ميخ مثلا" به پاتون صدمه ميزد تا لباستون ؟! 

کارمند، وظایف و حقوقش

سالهایت که زندگی شهری در کشورمان ایران رونق یافته و مهاجران از شهرستانها کم کم وارد شهر ها شده و اکثر مردم امروزه چه در کلان شهر ها و چه حتی روستاه ها زندگی کارمندی پیشه نموده اند. برای اینکه تعریف خاصی از کارمند داشته باشیم حداقل در این نوشته کارمند شامل کلیه افرادی هست که بگونه ای حقوق بگیر هستند. با این تعریف حتی وزیر نیز جزو کارمندان به شمار میرود.

همانطور که میدانید شاید بیش از 60% اجتماع ما را کارمندان تشکیل میدند آنهایی که به واسطه تعریف وظایفی و در مقابل انجام آن حقوقی را در پایان هر ماه دریافت مینمایند و سازمانی به نام سازمان کار و امور اجتماعی پشتیبان آنهاست.

ادامه نوشته

یک شنیده راجع به بچه در زندگی ! ...

در یک فیلم راجع به فوتبال دو فوتبالیست در حال صحبت بودن که یکی به دیگری گفت :

من خیلی از زنها و مردها را دیده ام که پس از ازدواج از زندگی خود راضی نبودند و گاه طلاق و گاهی هم آرزوی اینکه ای کاش ازدواج نمیکردند ولی ... تا کنون نشنیده ام کی از بچه دار شدن خود ناراضی باشد.

ادامه نوشته

موقعیت ایرانیها در خارج از کشور !

موقعیت ایرانیها در خارج از کشور قبلا" زیاد خوب نبود در اکثر کشورها با ایرانیها رفتارهای بدی می شد ولی امروزه طبق گزارشات مسافران خارجی و فکر میکنم آمارهای دیگر به نظرم مشکل بدبینی با مردمان ایرانی در دنیا کم گشته و دیگر آن رفتارهای شکاکانه و ... که فقط بخاطر پاسپورت ایرانی بود خیلی کمتر گشته. به نظرم بخشی از آن بخاطر این است که ایرانیها در کارهای ترورستی کمتر دیده شده اند و اگرچه نام آنها بعنوان انسانهای نا فرم از نظر اقتصادی و خلافهای کوچک پرداختیها به چشم بخورد و یا در صداقت آنها شک شود و به همین خاطر کمی از آنها دوری شود ولی به گمان من خطرات جدی تری به انها نسبت داده نمیشود و این قضیه باعث گشته کمی از آبروی چندین هزار ساله مان دوباره بازگردد.

ادراك سلول اوليه

 صحبت كردن از ادراك سلول اوليه مستلزم اينه كه ما " كليو باكستر " رو كه " پدر نيروي ادراك سلول اوليه " ناميده شد، رو بشناسيم.

 كليو باكستر" كسي است كه هيچ گونه مدرك تحصيلي ندارد،داراي مدرك دكترا هم نيست، اين آقا با وجود اينكه در دانشگاه تگزاس و همين طور در كالج " ميدلبوري در ورمونت" و تگزاس آ_ ام ، به تحصيل در رشته هاي مهندسي و كشاورزي و روانشناسي پرداخت ، به دليل يك ترم نرفتن به دانشگاه از اخذ مدركهاي علمي خودش محروم شد.

به قول گودمن، گوروي بزرگ متافيزيك: "شايد اگه كليو باكستر از داشتن مدرك فارغ التحصيلي خود در هر رشته ي علمي، محروم نمي شد، آن وقت تمام دانشمندان جهان و همين طور من و شما، هرگز پي نمي برديم كه چنانچه يكي از انگشتان ما زخمي شود، كرفسها و كلم قمريهاي درون يخچال ما آن را حس كرده و به ثبت خواهند رسانيد. " ( تعجب نكنيد، براتون توضيح مي دم. )

ادامه نوشته

متن کامل سرود ای ایران و تاریخچه

با تشکر از سرکار خانم مهدیه نعیمی

 متن کامل سرود ای ایران و تاریخچه :

 در شهریور 1323زمانی که نیروهای انگلیسی و دیگر متفقین تهران را اشغال کرده بودند، حسین گل گلاب تصنیف سرای معروف، از یکی از خیابان های معروف شهر می گذرد.

او مشاهده می کند که بین یک سرباز انگلیسی و یک افسر ایرانی بگو مگو می شود و سرباز انگلیسی، کشیده محکمی در گوش افسر ایرانی می نوازد. گل گلاب پس از دیدنِ این صحنه، با چشمان اشک آلود به استودیوی روح الله خالقی (موسیقی دان) می رود و شروع به گریه می کند.

غلامحسین بنان می پرسد ماجرا چیست؟ او ماجرا را تعریف می کند و می گوید:

کار ما به اینجا رسیده که سرباز اجنبی توی گوش نظامی ایرانی بزند ! سپس کاغذ و قلم را بر می دارد و با همان حال، می سراید:

ای ایران ای مرز پرگهر

ای خاکت سرچشمه ی هنر

دور از تو اندیشه بدان

پاینده مانی و جاودان

ای دشمن! ار تو سنگ خاره ای من آهنم

جان من فدای خاک پاک میهنم...

ادامه نوشته

7 اشتباه که شما باهوش ها انجام می دهید !  

قبل از این که این مطلب را بخوانید باید بگویم من این مطلب را از گروه وارنینگ یاهو گرفته ام.

7اشتباه که شما باهوش ها انجام می دهید !

 

حتماً آدم های بسیار باهوش و توانمندی را میشناسید که هیچ کار مفیدی انجام نمیدهند. آنها ساعت های طولانی کار میکنند، به خودشان استرس وارد میکنند اما هیچ پیشرفت خوبی نمیکنند.

 همه ما در طول زندگی عادت های غیر مفیدی پیدا میکنیم که ما را از رسیدن به هدف اصلی زندگیمان دور میکند. و معمولاً در این دنیا که با سرعت شگرفی پیش میرود، حتی متوجه نمیشویم که همان اشتباهات را دوباره و دوباره مرتکب میشویم. برای اینکه زندگی متوازن و مفید داشته باشید باید طولانی مدت در کاری که راضیتان میکند تلاش نموده و از اشتباهاتی که در زیر عنوان میگردد دوری کنید.

 این 7 اشتباه انسانهای باهوش است و نشانتان میدهیم که چطور از این اشتباهات در امان بمانید:

ادامه نوشته